IT Support, ICT Consulting Diensten en een Helpdesk voor KMO's, grote ondernemingen en overheden - waar en wanneer u het nodig heeft!

We leveren en onderhouden complexe ICT systemen, ondersteunen servers en netwerken, houden jullie bedrijfskritieke applicaties 24/7 in het oog, ondersteunen eindgebruikers via de Helpdesk en bieden een breed scala aan ICT diensten aan die de KMO's doorheen de tegenwoordig snel veranderende economie loodsen.

Always there to support you.

HOE KUNNEN WIJ UW BEDRIJF HELPEN?

Helpdesk

Bent u op zoek naar een ICT consultant aan wie u het volledige ICT beheer kan toevertrouwen om ervoor te zorgen dat uw organisatie een snelle? Van het oplossen van mailproblemen, tot volledige ICT infrastructuur & server beheer?

ITAF werkt via een helpdesk die u kan contacteren in 3 verschillende talen: Engels, Frans en Nederlands. De efficiëntste manier om de helpdesk te bereiken is, het online web-based ticket systeem (het Service Center) , eveneens zijn wij telefonisch steeds bereikbaar.

De IT Helpdesk is telefonisch bereikbaar tussen 08:00u en 18:00u. Buiten deze uren voorzien wij een 24/7 on-call systeem voor alle noodgevallen.

Helpdesk
Remote support

IT Helpdesk

Om ervoor te zorgen dat u een snelle en efficiënte IT Support krijgt, kan u rekenen op onze hulp op afstand, geleverd door onze professionele helpdesk medewerkers.
Dit bestaat uit 2e en 3e lijn support engineer specialisten.

  • Netwerk specialisten
  • Linux/Unix specialisten
  • Windows specialisten
  • Security specialisten
  • Marketing & grafisch design
  • Webontwikkelaars

Infrastructuur ondersteuning & monitoring

We bieden een reeks van tools aan die belangrijke informatie, logging en monitoring toont op allerlei lagen in de infrastructuur. Van netwerk tot server OS monitoring, en van controle van opslagsystemen en systeem processen. Deze tools bieden ondersteuning en meer helderheid in de volgende topics:

windows

Linux & Windows server support

infrastracture

Infrastructuur beveiliging

backup

Backup monitoring & support

enterprise

Enterprise monitoring op alle componenten van de infrastructuur

On site IT Support

ITAF heeft 5 vestigingen in Vlaanderen & Brussel. Op deze manier zijn wij altijd dichtbij!
Dit is de ideale oplossing voor bedrijven met meerdere sites, kantoren,..
Onze specialisten, de field engineers, kunnen on site komen voor het uitvoeren van installaties, reparaties, wijzigingen in de organisatie,..

U kan onze kantoren terugvinden in

  • Oost-Vlaanderen: Gent
  • West-Vlaanderen: Zwevezele
  • Antwerpen
  • Brussel (Zaventem)
  • Turnhout (Beerse)
Support on site

 

Efficiënte IT Helpdesk:

De belangrijkste operationele processen zijn incidents, problems, changes & release management.

Incidenten
Het incident management proces heeft betrekking op de afhandeling van incidenten en event management (proactieve incidenten). Incidenten kunnen gemeld worden via het online Service Center, telefonisch aan onze Helpdesk of via ons 24/7 on-call system. Voor elk incident wordt een ticket aangemaakt dat gelinkt wordt aan de klant en het geconfigureerd item (CI). Proactieve tickets worden aangemaakt door één van onze monitoring tools of door de back-office engineers.

Problemen
Problem tickets kunnen aangemaakt worden door de back-office engineers of door een service manager. Van zodra een problem is geïdentificeerd, de oorzaak succesvol is vastgesteld en de noodzakelijke handelingen zijn uitgevoerd, blijft het gekende problem in onze database. Deze informatie blijft zowel voor alle ITAF engineers als voor de klant ten allen tijde beschikbaar.

Changes
Change aanvraag tickets (Requests for Change) kunnen aangemaakt worden door de klant, de back-office engineers of door de service manager van de klant. Change tickets kunnen gelinkt worden aan een geconfigureerd item (CI) wat een link heeft met een contract van de klant.

Persoonlijk & op maat

Service management

Iedere klant krijgt zijn eigen service manager die verantwoordelijk is voor de coördinatie en communicatie van de ICT activiteiten met de klant. Hij houdt toezicht op de dagelijkse incidenten, problems en changes. Bovendien wordt er periodiek een evaluatievergadering gehouden met de klant, waar het service report wordt besproken.

Klantenportaal

ITAF heeft zijn eigen web based ICT Helpdesk portaal dat onderstaande functionaliteiten aanbiedt:

  • ticketing system (incidents, problems, changes)
  • knowledge base
  • project beheer
  • capaciteitsbeheer
ICT Service Center

Hardware

ITAF heeft meer dan 10 jaar ervaring met het leveren van hardware. Met ons uitgebreide gamma (meer dan 17.000 artikelen) helpen wij onze klanten dagelijkse een kosten efficiënte oplossing te vinden voor alle hardwarebenodigheden.

Software

Vandaag de dag is het ondenkbaar om niet aanwezig te zijn op het web, dit geldt ook voor KMO's, grote ondernemingen en overheden. ITAF beschikt over een team programmeurs die samen met de klant op zoek gaan naar de meest gebruiksvriendelijke oplossing.

Herstellingen

Start uw pc niet meer op, lijkt de printer te haperen, ... u kan altijd bij ons terecht en een professionele medewerker zal u verder helpen!

Installaties

De herinstallatie van het besturingsysteem op een personal computer (Windows - Linux - OS X).

Data recovery

Bij een PC die niet meer correct opstart is het soms mogelijk om de data van de harde schijf te recupereren. Deze data wordt dan op een USB stick of DVD aan u bezorgd.